Elin

Skitmåndag
Rent ut sagt.
För det har varit hemskt...
Underbemannade på jobbet och galet med folk stundtals.
Det är inte kul att vara stressad konstant när man jobbar.
Det är inte kul att komma helt fel in i veckan.
Lägg till denna strålande början det faktum att busstrejken bryter ut i natt och ni förstår ungefär hur jag mår idag... Det känns rätt jobbigt att inte kunna ta sig till jobbet annat än via Sthlm C och sedan upp igen, vilket tar dryga 2 timmar enkel väg. Jag skulle alltså åka hemifrån 6.20 och komma hem typ 20.30. Skitkul. I morrn blir jag dock upphämtad av Madde i Väsby och sedan får vi lösa dag för dag... Det blir antagligen cykling ner på onsdag, jobbar 9.30 - 14.30 då så det passar fint. Sen hoppas jag strejken blir avbruten så jag kan börja leva igen...

Jag är i en slags känslomässig baksmälla efter helgen, gråter inombords när jag lyssnar på Utan dina andetag och 747.
Så jag låter bli det.
Ett tag till...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress